Bolu Dağı Tüneli’nin genişletmesi tamamlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 90 metre uzatılan Bolu Dağı Tüneli’nin açılışını yaparak, “23 kilometrelik kısımda çok önemli çalışmalara imza attık. 3.025 metrelik tünel portalını çelik konstrüksiyon olarak genişlettik. Otoyolun Ankara istikametine ulaşımı sağlayan platformda 90 metrelik tünel portalının uzatılmasıyla “Olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtik. Ayrıca 3 viyadüğün 5 derzini de değiştirip, birleşim yerlerine sıvı membran uyguladık” dedi.
Anadolu Otoyolu’nun Kaynaşlı-Abant gişeleri arasındaki 23 kilometrelik kısmındaki viyadüklerin ortak çalışmaları ile Bolu Dağı Tüneli’nin heyelan riskine karşı 90 metre uzatılması çalışmaları tamamlandı. Çalışmaların tamamlanmasıyla 25 Eylül’de ulaşıma kapatılan Ankara istikameti törenle yeniden açıldı. Bolu Dağı Tüneli girişinde düzenlenen törene Bakan Uraloğlu, Bolu Valisi Erkan Kılıç, protokol üyeleri, Karayolları yetkilileri ve işçiler katıldı.
‘EN DEĞERLİ ESERLERDEN BİRİ’
Törende konuşan Bakan Uraloğlu, “İklim değişikliği ve bunun yol açtığı sorunlar artık insanlığın ortak sorunu haline geldi. Hatırlarsanız bu yıl temmuz ayında şiddetli yağışların olumsuz etkilerini neredeyse tüm Karadeniz’de yaşadık. Düzce, Zonguldak, Bartın, Karabük, Ordu ve Giresun gibi. “Bu tedbir ve çalışmaların en değerlilerinden biri de elbette Bolu Dağı geçidiydi, çalışmalarımızı da tamamlamış olduğumuzu belirtmekten memnuniyet duyuyorum. İstanbul-Ankara arasında ulaşımı sağlayan Anadolu Otoyolu’nun Ankara istikametindeki Bolu Dağı geçişini 25 Eylül 2023 Pazartesi günü trafiğe kapatarak çalışmalara başladık” dedi.
‘Daha önceki rahatsızlıkları yaşamayacağız’
Çalışmalar hakkında detaylı bilgi veren Uraloğlu, “Kaynaşlı-Abant kavşakları arasındaki Bolu Tüneli dahil 23 kilometrelik kısımda çok kıymetli çalışmalara imza attık. Otoyolun Ankara yönüne 90 metre çelik konstrüksiyon olarak eklendi. Tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık. Tünel portalını uzatarak olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne geçtik. 3 viyadüğün 5 ek yerini değiştirdik. Birleşim yerlerine likit membran uyguladık. Ayrıca orta refüjdeki 3 kilometrelik beton bariyerleri de yeniledik. Artık bundan sonra olası bir yoğun yağış döneminde daha önce yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamayacağız. bu bölümde. Bu sebeplerden dolayı Bolu Dağı geçişinde herhangi bir trafik kesintisi yaşamayacağız” dedi.
‘ULAŞIM SÜRESİNİ 2 DAKİKAYA İNDİRECEĞİZ’
Bolu’nun ulaşım ve haberleşme altyapısına son 21 yılda 30 milyar TL’nin üzerinde yatırım yaptıklarını anlatan Uraloğlu, “Bölünmüş yolun uzunluğunu 173 kilometreden 301 kilometreye, bitümlü sıcak hattın uzunluğunu da artırdık. 192 kilometreden 428 kilometreye yol kaplayacağız. Çok yakında Bolu ilimizin transit yükünü azaltıp trafiği artıracak. Düzenlenecek olan Güney Çevre Yolu’nun resmi açılışını da gerçekleştireceğiz. Ulaşımı azaltacağız. Mevcut yol üzerinde sinyalize kavşaklarla dur-kalk 15 dakika süren güzergahta süre, çevre yolumuzla 2 dakikaya inecek. 88 milyon lirası zaman ve 22 milyon lirası olmak üzere yıllık toplam 110 milyon lira tasarruf sağlanacak. milyon lira akaryakıtta, “Karbon emisyonunu 2,7 ton azaltacağız” dedi.
‘ORTA ANADOLU OTOYOLUNU İNŞA ETMEYİ PLANLIYORUZ’
Uraloğlu şöyle devam etti:
“Geçen yıl hizmete açtığımız Kuzey Marmara Otoyolu’nun son bölümüyle İstanbul-Akyazı arasındaki sıkışıklığı hafiflettik. Şimdi de güzergahın Akyazı-Ankara arasındaki kısmına İç Anadolu Otoyolu’nu yapmayı planlıyoruz. kilometresi ana gövde, 51 kilometresi ana gövde olan İç Anadolu Otoyolu’nun toplam 276 kilometre uzunluğunda bağlantı yolu kuracağız. 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritli trafik sağlamayı planlıyoruz. Orta Anadolu Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun Ankara-Niğde Otoyolu’na daha hızlı bağlantısını kuracağız.Ayrıca afet durumunda “Ve acil durumlar için ikinci bir alternatif yol inşa etmiş olacağız.”
Uraloğlu ve beraberindekiler daha sonra Bolu Dağı Tüneli’nin uzatılan kısmında incelemelerde bulundu.